Gemeentediensten open op afspraak Nieuws RSS

De diensten van het lokaal bestuur zijn enkel open op afspraak.

Door de coronamaatregelen werken we al enkele maanden uitsluitend op afspraak. Dit blijven we doen!

Heb je een nieuwe identiteitskaart of rijbewijs nodig? Ga je verhuizen? Wil je de geboorte van je kindje komen aangeven? Wil je ruimtelijke plannen inkijken? Maak dan een afspraak!

Wij bereiden je dossier voor en helpen je snel verder op het moment dat jou past.

Heel wat zaken kan je bovendien via volledig online van thuis uit regelen via het digitaal loket.

Zo maak je een afspraak

  • Online via afspraken.machelen.be

    • Duid aan waarvoor je een afspraak wenst. Let wel. Heb je verschillende producten nodig? Vergeet dan niet om voor elk product een afspraak te maken.
    • Vul je contactgegevens in
    • Bevestig je afspraak

  • Telefonisch op 02 254 12 11

  • Aan de balie van het gemeentehuis of sociaal huis (niet tijdens de coronamaatregelen)

Op het moment van je afspraak bel je aan, ontsmet je je handen bij het binnenkomen en meld je je aan bij het onthaal. Hou steeds voldoende afstand.

Openingsuren telefonie

We zijn telefonisch bereikbaar op:

  • Maandag en dinsdag: 8–12.30 u. en 14–16 u.
  • Woensdag: 8–12.30 u. en 13–16 u.
  • Donderdag: 8-12.30 u. en 14-19 u.
  • Vrijdag: 8-12.30 u.

Voor je eigen gezondheid en die van anderen, raden we af om spontaan naar één van onze loketten te komen. De deuren zijn namelijk gesloten. Ook voor kleinere zaken, als vuilniszakken, heb je een afspraak nodig.

Heel wat attesten en documenten kan je online aanvragen via het digitaal loket.

Het is (vanaf 12 jaar) verplicht om een mondmasker te dragen in al onze gemeentelijke gebouwen. Wie geen mondmasker draagt kan een mondmasker aankopen aan 1 euro per stuk. Wie geen mondmasker draagt zal niet binnen kunnen, ook al heeft hij of zij een afspraak.

Gepubliceerd op dinsdag 23 juni 2020 13.18 u.