Registratie activiteiten in feestzalen Nieuws RSS

Vanaf nu registratieplicht voor alle activiteiten die plaats vinden in feestzalen in de provincie.

Alle uitbaters van feestzalen in de provincie Vlaams-Brabant dienen vanaf nu de evenementen die in hun zalen plaats vinden, te registeren.

Specifiek gaat dit over alle feestzalen maar ook alle locaties waar recepties of ander bijeenkomsten kunnen doorgaan. Deze verplichte registratie zal ook doorgegeven worden aan de lokale politie, met het oog op transparantie en mogelijkheid tot controle.

Deze melding moet minstens 24 u. voor de start van elke activiteit gebeuren.

Registratieformulier

Om de administratie hiervoor te beperken hebben we een webformulier aangemaakt waarin de minimum gegevens voor deze registratie staan: http://bit.ly/meldingactiviteitenmachelen.

We vragen u vanaf nu dit formulier in te vullen voor alle activiteiten die plaatsvinden in uw lokaal of zaal.

Dat gaat van kaartnamiddagen over koffietafels tot familiefeesten of eetdagen.

Richtlijnen evenementen

  • Gezeten banketten of recepties zonder professionele cateraar kunnen maar tot max 4 personen.
  • Voor banketten of recepties met een professionele cateraar of andere publieke evenementen dient op voorhand een aanvraag ingediend te worden via de website van de gemeente. Hierbij dien je een CERM (https://www.covideventriskmodel.be/) in te vullen en toe te voegen aan de aanvraag.
  • Binnen verenigingen mogen tot 50 personen samenkomen zolang dit in de reguliere werking van de vereniging past (bv repetities).
  • Voor alle activiteiten gelden de 6 gouden regels: https://www.info-coronavirus.be/nl/news/6-gouden-regels-in-de-strijd-tegen-het-coronavirus/

Horeca uitbaters kunnen met hun vragen terecht bij economie@machelen.be.

Gepubliceerd op vrijdag 16 oktober 2020 10 u.