Take away organiseren

Als vereniging kun je een take away organiseren onder strikte voorwaarden. We raden aan om afhaalacties zoveel mogelijk uit te stellen tot de coronacijfers lager zijn. Maar we begrijpen dat dit een welgekomen bron van inkomsten is en uitstellen niet altijd mogelijk is.

Voorschriften

Voor bereid voedsel of te bereiden voedselpakketten gelden dezelfde regels als in de horecasector. Je vereniging werkt dus met een professionele cateraar. Het is ook deze cateraar die moet zorgen voor de verpakking van het voedsel

Er mogen maximaal 4 personen aanwezig zijn, die verplicht een mondmasker dragen.
Het afhalen gebeurt met respect voor de hygiëne en sociale afstandsregels. De tijdstippen waarop ge├»nteresseerden afhaal komen ophalen zijn zo gespreid mogelijk. Bij voorkeur verloopt de afhaal op afspraak.

Cash-betalingen en betalen bij afhalen zijn niet toegelaten, je dient de betaling dus via overschrijving of online te laten verlopen.

Deur-aan-deur verkoop blijft verboden.

Aanvragen

Voor het organiseren van een afhaalmoment moet je een CERM-scan aan de dienst vrije tijd bezorgen. De scan kan je online uitvoeren via https://www.covideventriskmodel.be/.

Stuur de scan, samen met een beknopt plan van aanpak door naar vrijetijd@machelen.be.

In het plan van aanpak moet minstens beschreven staan:

  • Hoe de bestellingen en betalingen verlopen
  • Hoe de afhaling verloopt (bij voorkeur buiten, vermits onze gebouwen gesloten zijn kan dit niet binnen georganiseerd worden. Extra materialen om je afhaalpunt buiten te organiseren kan je vragen via vrijetijd@machelen.be)
  • Hoe je wachtrijen voorkomt
  • Hoeveel medewerkers er aanwezig zijn
  • Of er handgel en mondmaskers voor de medewerkers voorzien zijn