Al onze diensten werken uitsluitend op afspraak. Met uitzondering van het onthaal in het gemeentehuis en het sociaal huis.
Heb je een nieuw rijbewijs nodig? Wil je een openbaar onderzoek inkijken? Heb je een ander product nodig of wil je uitleg van onze deskundigen? Maak dan steeds vooraf een afspraak.
Digitaal loket
Check eerst ons digitaal loket: je kan er heel wat soorten dienstverlening aanvragen en allerlei officiële documenten bekomen. In enkele muisklikken heb je 24 uur op 24 wat je nodig hebt.
Hoe een afspraak maken?
- met de dienst Burgerzaken
- via onze online afsprakenmodule kan je meteen het juiste product aanduiden en het tijdstip uitkiezen dat je het beste past
- telefonisch via 02 254 12 11
- via onze online afsprakenmodule kan je meteen het juiste product aanduiden en het tijdstip uitkiezen dat je het beste past
- met het loket Vreemdelingenzaken
- via mail naar vreemdelingenzaken@machelen.be
- telefonisch via 02 254 12 11
- met de andere diensten
- rechtstreeks bij de betrokken dienst (telefonisch of via mail)
- telefonisch via 02 254 12 11. Onze onthaalmedewerkers verbinden je door met de juiste dienst.
De snelbalie: voor snelle producten, zonder afspraak
Aan het onthaal in het gemeentehuis kan je terecht voor snelle producten.
Hiervoor heb je geen afspraak nodig:
-
afhalen van rijbewijs, reispas, attesten vooraf aangevraagd bij de dienst Burgerzaken
-
afhalen stickers wel/geen reclame
-
afhalen afvalkalender
-
afhalen stratenplan
-
aankopen van afvalzakken
-
afspraak maken met een dienst
Afspraak vastgelegd?
-
Wees steeds op tijd voor je afspraak! Zo vermijd je dat je een nieuwe afspraak moet maken.
-
Meld je 5 minuten voor je afspraak aan het onthaal en je wordt naar het juiste loket of lokaal doorverwezen.
-
Breng zeker je bankkaart mee, want betaling kan enkel via bancontact.
-
Indien nodig, zorg ervoor dat je de nodige documenten bij je hebt.
-
Verwittig onze diensten als je ziek bent. We plannen een nieuwe afspraak voor je in.
We helpen je graag in het Nederlands
Het gemeentebestuur respecteert de taalwetgeving en helpt je graag verder in het Nederlands. Indien je het Nederlands niet begrijpt, vragen we om met een persoon te komen die Nederlands spreekt.
La municipalité respecte la législation linguistique et vous aide volontiers en néerlandais. Vous ne comprenez pas bien le néerlandais? Alors vous êtes prié de vous faire accompagner par une personne parlant le néerlandais.
Sind Sie die niederländische Sprache nicht mächtig? Bitte lassen Sie sich on jemanden begleiten der Niederländisch spricht. Die Gemeinde hat die belgische Sprachengesetzgebung einzuhalten und hilft Ihnen gerne auf Niederländisch weiter.
The town administration abides by the language law and is happy to assist you in Dutch. If you have trouble understanding Dutch, please ask a Dutch speaker to accompany you.